Ceri Batemanin asiantuntemus asetti hänet avainasemaan uudessa Defender-projektissa. Lead Digital Design Surface Engineer oli silta suunnittelijoiden ja insinöörien välillä yhdistäen uudestisyntyneen 4x4-legendan erottuvan ulkonäön pellin alle jäävään suorituskykyyn ja kestävyyteen.


Oltuaan intohimoinen autofani lapsuudesta lähtien, kun hän katsoi moottoriurheilua isänsä kanssa, Ceri oli ylpeä saadessaan työskennellä yhden vuosiin odotetuimman, uuden ajoneuvon kanssa. Hänen vaikutuksensa Defenderiin on selvästi havaittavissa auton kauniisti suunnitelluissa huipputeknisissä ajovaloissa.


Ulkopinta-insinöörinä Ceri voi työstää kaikkea, mitä asiakas näkee tai koskettaa ajoneuvossaan. Defenderin ajovaloissa se tarkoittaa päävalaistuksen ulkolinssiä, suuntavilkkujen siipiä, kehystä ja tehopesurin kantta.

Defender edestä ajovalot päällä

”Sen on toimittava kaiken takana olevan insinöörityön kanssa. Ja kaikissa osissa on toleransseja. Niissä kaikissa on erilaisia materiaaleja, ja niiden välissä on erisuuruisia rakoja.


On tiedettävä, mitä kukin osa tekee, ja työskenneltävä osien toimittajien kanssa varmistaakseen, että ne ovat kohdakkain, koska jos yksi osa on poissa, se ei sovi eikä toimi.”


Defender testasi Cerin ja hänen tiiminsä luovia ongelmanratkaisutaitoja, 3D-tilatietoisuutta, kommunikaatiota ja huomiota yksityiskohtiin. He onnistuivat saamaan jokaisen komponentin sopimaan yhteen ja toimimaan niin kuin pitää, kuten suunnittelijat tarkoittivat.


”Yritämme aina keskittyä suojelemaan suunnittelutarkoitusta ja pysymään mahdollisimman lähellä sitä.”


Kriitikot ja asiakkaat olivat samaa mieltä – Defender on ollut valtava hitti sen lanseerauksesta vuodesta 2019 lähtien. Vetoomus on selvä Cerille, joka joskus ajaa Defenderiä yliopistovierailuilla kannustaakseen seuraavan sukupolven autoteollisuuden luovia tekijöitä.


”Se on hauska auto. Se on hienostunut, mutta hauska. Voit tehdä tästä autosta, mitä haluat, ja liittää siihen minkä tahansa toiminnon. Tällä autolla voi tehdä vaikka mitä.”

Defender Octan sivukuva
Defenderin sivuajovalot

Ceri liittyi JLR:ään opiskeltuaan autosuunnittelua.


”Luulen, että olin yliopisto-aikoina naiivi, kun ajattelin, että naisia ​​ja miehiä olisi lähes yhtä paljon. Meitä naisia oli vain kolme 120 hengen ryhmässä.”


Tilanne on nyt muuttumassa. Ceri toimii JLR:n Women in Creative -ryhmän jäsenenä, jonka tavoitteena on tukea ja tunnustaa naiskollegoja heidän omilla ehdoillaan.


”Haluamme, että JLR on monipuolinen oikeista syistä. Minulla on ollut tilanteita, joissa minua on kutsuttu merkkinaiseksi, enkä halua olla merkkinainen. Haluan olla siellä sen takia, mitä teen, en sen takia, että olen nainen.”

LISÄÄ DEFENDER-TARINOITA

Tukemassa naisia, jotka luottavat itseensä

NAISET, JOTKA YLITTÄVÄT MAHDOTTOMAN RAJAT

Juhlista Defenderin kanssa pelottomia naisia, jotka ylittävät ​​mahdottomuuden rajat.
Profiilikuva: Emma Kowalczuk

TEKNIIKAN HARMONIAA

Sähkömagneettisen yksikön johtajana Emma johtaa asiantuntijatiimiä, joka käyttää tietokonesimulaatioita varmistaakseen, että langaton tekniikka toimii harmonisesti.
Profiilikuva: Deniz Yetkin

JOKAINEN YKSITYISKOHTA ON TÄRKEÄ

Ajoneuvoohjelmien prosessiketjun johtajana Deniz työskentelee Defenderin parissa jokaisessa vaiheessa varmistaakseen, että ajoneuvo on innovatiivinen ja täyttää korkeimmat laatu- ja luotettavuusstandardit.

TUTUSTU DEFENDERIIN

Aavikolle pysäköity auto

DEFENDER 130

Kolmella istuinrivillä varustettuna luokkansa parhaat tilat jopa kahdeksalle matkustajalle.
Pysäköidyn auton sivunäkymä viherkasvien seassa

DEFENDER 110

Parannetut sisätilat seitsemällä istuimella ja valinnainen kolmas istuinrivi.
Pysäköidyn auton sivunäkymä

DEFENDER 90

Valitse joko viisi tai kuusi istuinpaikkaa.
Defenderin sivunäkymä

DEFENDER HARDTOP

Saatavana viisi-, kuusi- tai seitsemänpaikkaisina ja kahtena korimallina.