Lähikuva Defender-logosta konepellissä

DEFENDER-TARINA

Defender ylittää mahdottoman rajat. Tarkoituksenmukaisesti suunniteltu, erittäin haluttu ja todella kestävä, nykyajan sankari, joka kunnioittaa menneisyyttään, mutta samalla ennakoi tulevaisuutta.


Maailman ensimmäinen menestyvä siviili-4x4-auto on määritellyt maailman, jota se auttoi muuttamaan – avaten uusia näköaloja seikkailulle, työlle ja humanitaariselle toimille kaikilla mantereilla.


Defender vaeltelee myös kulttuurimaisemassamme. Se on kuljettanut kuninkaallisia kiertueille maailmanlaajuisesti ja ollut toiminnan ytimessä joidenkin elokuvateatterin suurimpien tähtien kanssa.


Kaksi miestä teki kaiken tämän mahdolliseksi – kaukonäköiset Wilksin veljekset. Spencer Wilks oli Rover Companyn toimitusjohtaja ja Maurice pääinsinööri, joka katsoi aina eteenpäin.

Uusi ja vanha Defender kasvotusten avoimen taivaan alla

Defenderin tarina alkaa vuonna 1947 Red Wharf Baystä, Walesin Angleseyn saarella. Maurice Wilks piirsi hiekkaan ääriviivat siitä, mistä oli tulossa yksi suurimmista ajoneuvoista.


Vuoden sisällä valmis Land Rover paljastettiin maailmalle. Ainutlaatuinen kappale teollista muotoilua suunniteltiin kykeneväksi: kevyet alumiinipaneelit, erittäin lyhyet ulkonemat ja, mikä tärkeintä, valittava neliveto.


Kaikissa, paitsi vanhimmissa malleissa, vaihteiston punaisilla ja keltaisilla nupeilla varustetut vivut muuttivat vaihdon kaksi- ja nelivedon välillä yksinkertaiseksi toimenpiteeksi, joka toimi kaikissa tilanteissa. Tämä on nykypäivän Defenderin ainutlaatuisen Terrain Response -järjestelmän esi-isä.


Muutaman kuukauden sisällä Wilksin luomus tuli myyntiin ympäri maailmaa. Pian se alkoi matkustaa Britannian kuninkaallisten kanssa. Aivan ensimmäistä State Review Land Roveria räätälöidyin takatasoin käytettiin väkijoukkojen tervehtimiseen kuningatar Elizabeth II:n ja Edinburghin herttuan, prinssi Philipin, ensimmäisellä Kansainyhteisön kiertueella vuonna 1953.


Pitkän elämänsä aikana kuningatar Elisabet II nähtiin usein Defenderin ratin takana kuninkaallisilla tiloilla, joissa Defenderit palvelevat edelleen kuninkaallista kotitaloutta.

Vanha Defender-malli
ER 11 kruunauserä

Ajoneuvo antaisi myös seikkailijalle uudenlaisen mahdollisuuden selviytyä planeetan kaikilla maastoilla. Nyt jo legendaarinen Oxfordin ja Cambridgen Far Eastern Expedition nousi otsikoihin, kun kuusi yliopisto-opiskelijaa ajoi 29 kilometrin matkan Lontoosta Singaporeen vuosina 1955–1956.


Samalla tavalla inspiroituneet britit, George ja Jinx Rodger, ajoivat 16 000 kilometriä seitsemän vuoden aikana Station Wagonillaan kertoen Afrikan uhanalaisista heimoista ja villieläimistä. Kanadalainen biologi Bristol Foster ja villieläintaiteilija Robert Bateman tekivät 65 000 kilometrin matkan maailman ympäri. Oli muitakin, ja paljon.


Tällaiset saavutukset auttoivat luomaan viihdemaastoajon skenen. Osallistujat Camel Trophy -kilpailuun – joka on 4x4-maailmanmestaruuden kaltainen kilpailu – inspiroivat täydellisen monikäyttöisen työkalun luomista vaativimmille tutkimusmatkoille tai yksinkertaisesti vapaa-ajan leirintämatkoille.


Defender muutti tämän maailmanlaajuiseksi ilmiöksi. Se pysyy liekinvartijana: seikkailun, maastoajon ja humanitaarisuuden ruumiillistumana.


Tämä oli mahdollista, koska ennen kaikkea se oli suunniteltu kykeneväksi. Ja se kykenee yhä. Jokainen versio on mennyt pidemmälle ja asettaa standardeja, joita muiden on vaikea seurata.


Uudet, pidemmät akselivälit tekivät alkuperäisestä käyttökelpoisemman, mikä mahdollisti pick-up- ja Station Wagon -versioiden tuomisen. Station Wagon esitteli kuuluisat alppivalot katon sivuilla, mikä tuo enemmän valoa ajoneuvoon ja lisää näkyvyyttä mutkikkailla vuoristoteillä.


Moottorit kasvoivat tehokkaammiksi, mutta tämä oli silti ensisijaisesti toimiva käyttöajoneuvo. Aiemmin valinnainen mukavuuspaketti sisälsi vain katto- ja oviverhoilut. Yksi ominaisuus osoittautui kuitenkin ajattomaksi – voit tilata Defenderin kestävillä ja pestävillä kumimatoilla.

Defender pysäköitynä aavikolla

Ensimmäisellä vuosikymmenellä 70 prosenttia tuotannosta vietiin 150 ulkomaahan. Mikään ajoneuvo ennen sitä ei ollut jättänyt niin monta rengasjälkeä ympäri maailmaa. Lukemattomille ihmisille ympäri maailmaa se oli ehkä ensimmäinen auto, jonka he näkivät.


Maailmanlaajuinen myynti sisälsi sotilasversioita, mikä inspiroi Defender-nimeä, jota myöhemmin käytettiin kaikkiin muunnelmiin. Monet siviilimallit suorittivat myös sankaritekoja toimien huoltoautoina, ambulansseina ja hydraulisina työtasoina.


Defender on jopa lähtenyt ralliin, ja Bowlerin moottoriurheilun asiantuntijat muuttivat hänet pelottavaksi kilpailukoneeksi.


Epäilemättömän kestävyytensä ansiosta ainutlaatuisesta 4x4:stä tuli yhä haluttavampi. Vuoden 1958 Series II lisäsi visuaalista vetovoimaa ja vyötärönympäryskäyrää, joka on edelleen olemassa Defenderissä.

Defender Classic Editions esittelytilassa

Tällainen ulkonäön vetovoima vei sen hohdokkaimpiin paikkoihin. Koko 60-luvun suuret tähdet, kuten Marilyn Monroe, Steve McQueen ja Paul McCartney, valokuvattiin Wilksin veljesten kaiken valloittaneen luomuksen kanssa.


Modernit mukavuudet alkoivat ilmaantua vuodesta 1971 alkaen Series III:ssa, mukaan lukien pehmustettu kojelauta ja uuden ohjauspyörän taakse sijoitettu mittaristo. Ja V8-voimaa tuli saataville niille, jotka vaativat parempaa suorituskykyä tiellä ja sen ulkopuolella.


County 1982 oli toinen merkki siitä, että tämä 4x4 oli enemmän kuin työhevonen. Se erottui ulkoa uusista väreistä tarroilla, ja se sisälsi myös ensimmäistä kertaa kankaalla verhoiltuja istuimia.


Vuotta myöhemmin Ninety and One Ten -versiot esittelivät etupään suunnittelun, joka säilyi klassisen Defender-tuotannon loppuun asti. Turbodieselvoimaa tuli parannetun sisustuksen rinnalle. Mukavuutta paransi myös uusi kierrejousijousitus.


Defender-nimi otettiin käyttöön vuonna 1990. Se (”defender”, puolustaja) heijasti täydellisesti sitä, mitä asiakkaat ympäri maailmaa kokivat tässä ainutlaatuisessa ajoneuvossa: luotettu, luotettava, kestävä ja käyttövarma. Se on suunniteltu kiertämään maata (rove the land, mistä Landrover).

Defender maastossa, harmaa tai myrskyinen sää

Nykyinen Defender on tämän jalostuksen jatkaja. Uudelleen muotoiltu ikoni on maailmanluokan asiantuntija niin tiellä kuin maastossakin. Kovin ja tehokkain koskaan rakennettu Defender on pysäyttämätön ja välittömästi tunnistettavissa.


Saatavana 90, 110 ja 130 -korimalleina, joissa on jopa kahdeksan istuinta, joista jokaisella on oma karismansa. Ja Defender Hard Top tarkoittaa bisnestä, jossa on 90 ja 110 -korimallit ammattimaiseen suorituskykyyn.


Kaikki on testattu ankarimmissa olosuhteissa arktiselta alueelta aavikolle. Kaikilla on kolme kertaa vahvempi runko kuin niiden 4x4-kilpailijoilla.


Kestävyys ja vastustuskyky ovat molemmat osa Defenderin visiota modernista ylellisyydestä. Defender 110 on saatavana sähköhybridinä.


Se heijastaa sankarillista ja karismaattista luonnettaan sekä jatkaa humanitaarisen ja luonnonsuojelutyön tukemista Punaisen Ristin ja Punaisen Puolikuun yhdistysten kansainvälisen liiton ja Tusk Trustin kanssa.


Se on ikuistettu Legoon, mikä inspiroi uutta sukupolvea kaikkialla maailmassa tulemaan nykyajan sankareiksi. Se on myös elokuvatähti.


James Bond -fanit ovat nähneet Defender 110 SVX Double Cabsin SPECTRESSÄ,jossa auto on rakennettu jahtaamaan 007:ää alppivuorelta. Mutta nykyinen Defender kohtasi vaikeimman kokeen. Stunttikuljettajat ylittivät 110:ien kaluston äärimmäisissä maasto-olosuhteissa No Time To Die:ssa,25. Bond-seikkailussa, luodakseen näyttävän autojen takaa-ajosarjan.


Se oli sopiva rooli ajoneuvolle, joka on nyt oma tuotemerkkinsä. Defenderillä on lähitulevaisuudessa sähköinen visio, mutta se on edelleen se, mitä se on ollut vuodesta 1948 lähtien – vapauden majakka.

LISÄÄ DEFENDER-TARINOITA

Tukemassa naisia, jotka luottavat itseensä

NAISET, JOTKA YLITTÄVÄT MAHDOTTOMAN RAJAT

Juhlimme ​​joka päivä rajoja rikkovia pelottomia naisia Defenderin kanssa.
Nainen on lähdössä matkalle Defenderin kanssa

ARKTINEN MERENNEITO

Valokuvaaja Megan Hemsworth yrittää ikuistaa vaarallisimpien merien kauneutta.
Punainen risti

AVUSTUSJÄRJESTÖKUMPPANIT JO VUODESTA 1954

Rakennamme yhteisön vahvuutta, valmiutta ja kestävyyttä kaikkialla maailmassa Ison-Britannian Punaisen Ristin avulla.

TUTUSTU DEFENDERIIN

Aavikolle pysäköity auto

DEFENDER 130

Kolmella istuinrivillä varustettuna luokkansa parhaat tilat jopa kahdeksalle matkustajalle.
Pysäköidyn auton sivunäkymä viherkasvien seassa

DEFENDER 110

Parannetut sisätilat seitsemällä istuimella ja valinnainen kolmas istuinrivi.
Pysäköidyn auton sivunäkymä

DEFENDER 90

Valitse joko viisi tai kuusi istuinpaikkaa.
Defenderin sivunäkymä

DEFENDER HARDTOP

Saatavana viisi-, kuusi- tai seitsemänpaikkaisina ja kahtena korimallina.