Jaguar Land Rover uudelleenvisioi modernin design-orientoituneen tulevaisuuden kahden peribrittiläisen tuotemerkkinsä kautta.
Jaguar Land Rover tavoitteena on muuttua kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti entistä ketterämmäksi maailman halutuimpien premium-autojen valmistajaksi ja kehittää palvelujaan vaativalle asiakaskunnalleen. Strategian tavoitteena on luoda uusi vertailutapa sen liiketoiminnan ympäristö-, yhteiskunta- ja yhteisövaikutuksille.
”Jaguar Land Rover on ainutlaatuinen toimija globaalissa autoteollisuudessa. Suunnittelemme ja valmistamme brittiläisyyttä henkiviä, tuotemerkeiltään maineikkaita autoja ja meillä on hyvä käsitys asiakkaidemme tulevista tarpeista. Tata-konsernin puitteissa meillä on käytettävissämme laajat yhteydet ja johtavat kestävän kehityksen edellyttämät teknologiaratkaisut.
”Hyödynnämme näitä resursseja uudistaaksemme liiketoimintaamme, kahta tuotemerkkiämme ja käsitystämme tulevaisuuden asiakaskokemuksesta. Reimagine-strategiamme vahvistaa ja korostaa tätä ainutlaatuista asetelmaa selkeämmin kuin koskaan ennen. Yhdessä pystymme vahvistamaan ja kehittämään myönteisesti vaikutustamme ympäröivään maailmaan”, Bolloré sanoi.
Reimagine-strategian ytimessä on Land Rover- ja Jaguar-tuotemerkkien sähköistäminen kahdella selkeästi erottuvalla brändillä, joilla molemmilla on oma ainutlaatuinen personallisuutensa.
Land Roverissa ajoneuvoa ja kuljettajaa yhdistää seikkailuhenkisyys aidossa ”Above and Beoynd”-hengessä. Seuraavien viiden vuoden aikana Land Rover, joka pitää Range Rover-, Discovery- ja Defender-mallistojensa avulla hallussaan vahvaa asemaa premium-maastureiden markkinoilla, tuo markkinoille kuusi täyssähkömallia. Ensimmäinen täyssähkömalli tulee markkinoille vuonna 2024.
Vuosikymmenen puoliväliin mennessä koko Jaguar- mallisto muuttuu täyssähköiseksi ja sisältää uusia, uraauurtavaa seuraavan sukupolven teknologiaa hyödyntäviä malleja. Jaguar luo jatkossakin dramaattisen kauniita, ainutlaatuisen ajoelämyksen tarjoavia autoja. Lähitulevaisuuteen suunniteltu Jaguar XJ:n korvaaja ei ole osa kokoonpanoa, jolla merkin ainutlaatuista potentiaalia hyödynnetään, mutta tulevaisuudessa yhtiö saattaa hyödyntää mallin ainutlaatuisuutta.
Jaguar-mallisto muuttuu täyssähköiseksi vuoteen 2030 mennessä. Lisäksi yhtiö ennustaa, että tällöin noin 60 % myydyistä Land Rovereista on varustettu päästöttömillä voimalinjoilla.
Jaguar Land Roverin tavoitteena on vuoteen 2039 mennessä saavuttaa hiilineutraalius kattaen koko toimitusketjun, tuotteet ja toiminnot. Osana tätä tavoitetta yhtiö valmistautuu vetytalouden kehittymisen myötä myös polttokennotekniikan käyttöönottoon. Kehitys on jo käynnissä: Englannin teillä tullaan jo seuraavien 12 kuukauden aikana näkemään useita protoyyppejä.
Ekologisella kestävyydellä, joka edustaa uutta vertailumuuttujaa premium-segmentissä ympäristö- ja yhteiskuntavaikutuksia mitattaessa, on erittäin suuri merkitys Reimagine-strategian menestykselle. Uusi keskitetty tiimi saa valtuudet luoda ja viedä eteenpäin materiaali-, suunnittelu-, valmistus-, palvelu- ja kiertotalousinvestointeihin liittyviä innovaatioita.
Noin 2,5 miljardin punnan vuotuiset sitoumukset sisältävät muunmuassa investointeja sähköteknologiaan ja omistajille suunnattujen tietokantapalveluiden jatkokehitystä.
TUTUSTU LAND ROVER -MALLEIHIN:
Discovery
Discovery Sport
Defender
Range Rover Evoque
Range Rover Velar
Range Rover Sport